ORIENTASI VILLA INTAN AIZEK



Entry kali nie titew nak story-2 pasal orientasi asrama , teheee ^^ Orientasi tahun nie boleh tahan lha , okea dari 2 tahun lepas . Tahun tuu ta best mane lha , tahun nie macam-2 aktiviti ade . Yang paling best skali boleh pegang belut . auw-auw ^^ best sangat , licin-2 gitu. Macam ular pun ade , tapi belut ta gigit orang so, law korang nak pegang boleh lha . Jangan takut-2 :) First day orientasi best ! Petang tuu ade buat pembahagian kumpulan , group aku ta best weh . Sebab ade budak form1 , grrr ! Law form-2 lain best je sebab diorang bagi kerjasame . Nim ta , tyme suruh bagi idea sume senyap tapi bile orang bagi idea boleh pulak dye menyampuk . Rase nak tampar-2 je , aish -.- sabar je lha aku neyh . Okea-2 , pastu malam tuu ade buat pengenalan pasal group masing-2 . Maluu der kene naik pentas then kenalkan group masing-2 . Lepas habis pengenalan tuu , ade malam pungguk . Ta best mane lha sebab ta mencabar langsung , law tahun lepas mencabar giler . Diorang letak sorang-2 kat tempat jauh dari orang lain . Takut weh ! >< Habis malam pungguk tuu pukul 2.30 . Sleepy giler taw ta , then pagi tuu ade qiamulai . Tapi yang lawaknye , ta de sape pun yang pegy . haha :D Aku ta taw lha knape orang ta pegy , maybe sebab terlalu letih kot . 

Then , pagi tuu ade senaman pagi . Pastu start sukaneka , best jugak lha . Tapi kan kene main cari something dalam tepung and korang taw pe yang diorang letak kat dalam tepung tuu ? Mesti lha ta taw kan , hehe . Diorang letak bawang and halia . eee ~ Halia ta tahan tuu , da lha kene amek pakai mulut , aku ta main pun . Law diorang letak coklat baru lha aku main ^^ tapi group aku menang , teheee ~ Tapi menang acare tuu je lha , yang lain hampeh -.- sokey lha ta menang pun asal enjoy sudaa :) Lepas tuu budak laki pegy solat jumaat and budak pompuan tdow dalam bilik . haha . Petang tuu ade explorace , best sangat :) Group aku banyak kali kene denda . huhu . Tapi best gak , yang aku ingat lha . Kene denda makan roti , dalam roti tuu ade bawang + kulit limau . Sume orang kene makan , pahit weh kulit limau tuu . Tapi terpakse jugak aku telan -.- pastu denda muke kene selam dalam air and kene tekap muke dalam tepung . Muke aku da macam hantu mase tuu taw ta >< pastu denda tiup belon sampai pecah , dalam tuu ade tepung . Asyik-2 tepung , grrr ! And skali lagi baju aku penuh dengan tepung , hampeh -.- and ade gak kene denda bola tampar letak dekat celah kaki , pastu bola sofball letak dekat celah ketiak . haha . Memang lawak lha , pastu kene jalan-2 . Tapi kan nasib baik aku ta kene , diorang pilih salah sorang dalam group aku . Then , kene denda kawad kaki lha , ade gak group lain muke diorang kene calit dengan cat sebab ta sempat buat puzzle . Nasib baik group aku sempat ciap , law ta muke macam badut da mase tuu :D yang paling aku benci skali kene makan telur mentah , eee ~ Aku nak muntah dengan baunye + tengok orang muntah bile makan telur tuu . Ade kawan aku sorang tuu , dye minum telur mentah tuu sorang-2 . Aku nak tolong dye mase tuu tapi aku ta sanggup , aku takut aku muntah kat situ jugak bile minum telur tuu . Ta boleh lupe lha sume tuu , aku ta ingat da kene denda pe lagi . Nanti-2 lha aku ingatkan balik ey . hehe ^^

Lepas habis explorace , malam tuu ade malam kebudayaan . Best siod ! Ade yang buat lakonan , lawak nak mampus . Nak-2 group arif fadillah , law korang tengok confirm korang gelak sakan lha . Ade group yang buat techno , perghh lha ! Hebat lha diorang dance , yang paling aku ta caye . Yang dance tuu budak laki satu form dengan aku , and dye tuu jenis senyap . Law korang tengok budak tuu , memang ta caye lha dye yang dance techno tuu . Muke budak-2 group dye sume diorang cat muke sebelah , memang perghh ! *semangat siod aku , hehe . Group aku buat nyanyian , sepatutnye kene buat lakonan tapi group aku tukar dengan group lain . Tamoe lha aku kene b'lakon , ta rela weh ! Tamoe sejarah kembali berulang , cukup lha skali je aku buat sume tuu . Group aku nyanyi lagu Aishiteru :) aku ta nyanyi , juz duk kat blakang tuu and buat pe yang patut je , hehe . Kebanyakan group laki lha yang show diorang banyak best , yang pompuan best je . Boleh lha :D 

Then habis malam kebudayaan , makan-2 then tdow . hehe . Pagi esok tuu kene kumpul dekat surau , asalnye nak buat game kotak beracun tapi ape kan daye pagi tuu hujan . Sedih :( law ta boleh main game , duk lam surau sampai lha pukul brape ntah . Then geng-2 aku pegy outing bandar , da lha tengah hujan tapi best , tehee ^ ^ snap-2 gambar dekat taman , macam kanak-2 riang taw ta . haha . Law korang nak tengok , korang cari lha dekat fb WAWA WANIEY . Ade lha dalam album tuu , hehe . Nak tengok boleh tapi jangan kutuk okea ! Sape kutuk nanti dekat akhirat kene lha dye =p Okea lha kawan-2 , da penat da jari neyh duk taip panjang-2 . hehe . Lenkali lha erk aku story-2 :) got to go now . Hope korang enjoy entry aku kali neyh , take care frends :)

Kalau Korang Suke Hit Like

1 comment:

izzazi syahnaz nazri said...

follow u cantik
salam perkenalan..
follow sini.. kliktekan.blogspot.com